Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané hudební činnosti využitelné ve školní družině
KŘÍŽOVÁ, Aneta
Práce s názvem Vybrané hudební činnosti využitelné ve školní družině se zabývá školní družinou jako místem pro volný čas a hudebními aktivitami, které lze zde aplikovat. Tato teoretická práce v úvodních kapitolách popisuje základní charakteristiku cílové skupiny, školní družinu jako místo pro volný čas a současně jako zařízení pro zájmové vzdělávání a také hudební činnosti, které zde mohou probíhat. V další části práce zde popisuji vlastní návrh hudebních činností pro školní družinu, který může posloužit jako inspirace nejen vychovatelkám.
Kompetence dětí v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví v předškolním vzdělávání
Nováková, Blanka ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou bezpečnosti a ochrany zdraví. Jejím cílem je prokázat, do jaké míry jsou děti a žáci schopni správně identifikovat rizikové situace. Zda a případně v čem se liší kompetence v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví u dětí předškolního věku a kompetence dětí mladšího školního věku. Text a obsah práce je rozdělen do dvou hlavních částí. Část teoretická představuje vhled do problematiky bezpečnosti a ochrany zdraví. Vysvětluje a popisuje základní teoretické ukotvení pro řešení výzkumného problému. Interpretuje pohled Rámcových vzdělávacích programů, pro předškolní a základní vzdělávání, co do problematiky bezpečnosti a ochrany zdraví. Přičemž sleduje obsah, metody a formy, kterými je dětem ve výchově a vzdělávání předáván. Poslední a neméně důležitá část se věnuje kompetencím dětí z hlediska vývojové psychologie. Praktická část přináší deskriptivní analýzu zjištěných výsledků výzkumného šetření. To sleduje úspěšnost respondentů v identifikaci rizikových situací, které jsou hrozbou pro bezpečnost a zdraví. Zjišťuje a upozorňuje na rozdíly v úspěšnosti obou zúčastněných skupin. V neposlední řadě odpovídá na výzkumné otázky a navrhuje možnost teoretického přístupu k prevenci rizikového chování. KLÍČOVÁ SLOVA bezpečnost a ochrana zdraví, riziková situace, dítě...
Prvky teorie grafů v učivu matematiky na 1.stupni základní školy
Mutinová, Tatiana ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
Prvky teorie grafů v učivu matematiky na 1. stupni základní školy Ing. Tatiana Mutinová, 2014 Abstrakt Tato diplomová práce je zaměřena na teorii grafů, a to zejména na prvky, které jsou použitelné ve vyučování matematiky na 1. stupni základní školy. Dále se zabývá důvody, proč je potřebné grafové úlohy do výuky matematiky zařazovat. V teoretické části jsou uvedeny základní pojmy a definice z vybraných částí teorie grafů a na příkladech je ukázáno využití teorie grafů při řešení situací z reálného života. Praktická část mapuje současný stav uplatnění některých prvků teorie grafů v učivu matematiky na 1. stupni základní školy. Obsahuje také ukázku série gradovaných úloh a pracovní listy využitelné při zavádění a procvičování některých grafových pojmů. Experiment s mozaikami, který byl proveden v rámci této diplomové práce, je ukázkou propojení matematického a nematematického prostředí a badatelsky orientované výuky u dětí mladšího školního věku. Klíčová slova: matematika, teorie grafů, vrchol grafu, stupeň vrcholu grafu, hrana grafu, problém dvou barev, dítě mladšího školního věku
Problematika odkladu školní docházky v Kladně
Fürstová, Jana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce, která se zabývala problematikou odkladu školní docházky v Kladně, zmapovala kladenský region v období čtyř let, poukazuje na nárůst odkladů školní docházky v roce 2011 o cca šest procent oproti průměru předchozích tří let. Za pomoci zvolených výzkumných metod dotazníkového šetření, pozorování a analýzy získaných dat jsme potvrdili stanovenou hypotézu, že nejčastěji oslabenými složkami osobnosti u dětí v Kladně jsou sociální zralost, která upozornila hlavně na problémy spojené se sebeobsluhou a navazováním kontaktů s vrstevníky a psychická zralost, která poukazuje na to, že se u dětí nejčastěji objevují řečové nedostatky a neschopnost soustředit se na školní výuku. Dále jsme došli k závěru, jenž poukazuje na to, že odklad školní docházky bývá častěji udělen chlapcům, což uvádí i teorie (Langmeier, J., Krejčířová, D. 2006 a ÚIV). Důležitý však je měsíc narození, který také rozhoduje o vstupu do první třídy. Proto jsme v závěru práce, která obsahuje celkové shrnutí, upozornili na problematické oblasti a navrhli další možná témata, která je třeba podrobit následnému zkoumání.
Zavádění obsahu mnohoúhelníků, zejména metodou uvolňování parametru, v primární škole
Kovář, Luděk ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Tato práce se zabývá popisem konstruktivisticky vedené výuky matematiky ve třetím ročníku základní školy se zaměřením na geometrii a konkrétně na jeden ze způsobů zavádění obsahu obecného trojúhelníku, který vyjadřuje vztah mezi stranou a příslušnou výškou a tímto obsahem. V práci popisuji šest konkrétních výukových hodin od jejich přípravy, popisu průběhu a vlastní reflexe, analyzuji v nich některé kognitivní jevy a zabývám se i sociálními vztahy mezi žáky. Dále uvádím podrobný rozbor úloh ze závěrečného diagnostického testu, kde se snažím ověřit úspěšnost takto vedené výuky. Po čtyřech letech se snažím o ověření trvalosti takto získaných poznatků v mysli žáků, což dokumentuji rozborem dalších úloh. Průběh celého experimentu byl veden metodou uvolňování parametru. Jednotlivé vyučovací hodiny byly v souladu s uvedenými etapami této metody popsané v odborné literatuře. V práci uvádím, že jsem ověřil, že tato metoda je použitelná i ve výuce matematiky již ve třetím ročníku základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA styly výuky, obvod a obsah, čtvercová síť, mnohoúhelník, parametr, metoda uvolňování parametru
Vztahy mezi dětmi mladšího školního věku
Bieliková, Monika ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
v českém jazyce Práce se věnuje vzájemným vztahům mezi dětmi v jedné konkrétní třídě a to žákům třetí třídy základní školy. V první části charakterizuji dítě mladšího školního věku se zaměřením na růstový a vývojový profil osmiletého dítěte. V druhé části nahlížím na malou sociální skupinu, popisuji znaky takové skupiny, její strukturu, pozice a sociální role. Poslední část práce je věnována metodám, diagnostice sociálních vztahů a to především mezi kamarády a popisem samotného výzkumu. Cílem práce je analýza vztahů, pozic a postavení dětí v rámci kolektivu běžné třídy, včetně jejích výsledků a závěrů. Klíčová slova Dítě mladšího školního věku, kamarádství, role žáka (školáka, spolužáka), sociální skupina, sociometrie, školní třída, vztahy mezi dětmi
Sourozenecká rivalita a její odraz ve školní úspěšnosti na prvním stupni ZŠ
Hánová, Radka ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce Sourozenecká rivalita a její odraz ve školní úspěšnosti na prvním stupni ZŠ v teoretické části charakterizuje dítě mladšího školního věku, vymezuje pojem školní úspěšnost, sourozenecká rivalita a podrobněji se zabývá specifickými vlivy, které mohou rivalitu podporovat. Teoretická část je dále věnována výchovným stylům v rodině a chybám rodičů, které mohou sourozeneckou rivalitu rozdmýchávat. V praktické části si klade za cíl dekódovat projevy sourozenecké rivality a na základě trojkombinace rodič - žák - učitel zjistit, zda jsou sourozenci srovnáváni ve školní úspěšnosti. Šetření probíhalo kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu a některé výsledky byly porovnány v závěru práce. Výsledky práce mohou být podkladem pro další výzkum a také mohou sloužit rodičům při hledání informací o vztazích mezi jejich dětmi.
Podpora zdraví na 1. stupni základních škol
Pospíšilová, Denisa ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma Podpora zdraví na 1. stupni základních škol je zjistit míru plnění některých očekávaných výstupů z oblasti podpory zdraví stanovených RVP ZV na dvou vybraných základních školách ve středočeské obci Dolní Břežany. Teoretická část práce se věnuje pojetí zdraví a jeho determinantám. Popisuje způsoby podpory zdraví a důvody, proč ho v rámci celé populace podporovat. Vymezuje pojem zdravotní gramotnost a možnosti jejího zvyšování u žáků na 1. stupni základních škol. Také je v ní zmíněno, jak je podpora zdraví ukotvena v RVP ZV a příklad, jak je možné budovat ve škole prostředí podporující zdraví nad rámec RVP ZV. Dále uvádí charakteristiku žáka mladšího školního věku a jeho vývojové specifikace. V praktické části je zjišťováno, v jaké míře jsou plněny některé očekávané výstupy žáků na 1. stupni z oblasti podpory zdraví stanovené RVP ZV na dvou vybraných základních školách. K dosažení tohoto zjištění je využito metod kvalitativního šetření. Byly připraveny dva strukturované rozhovory. Jeden pro žáky 1. stupně základní školy a druhý pro učitele, kteří na 1. stupni základní školy učí. Rozhovory byly zaznamenány na nahrávací zařízení a následně přepsány do elektronické písemné podoby. Závěr praktické části se věnuje zhodnocení získaných odpovědí a navrhuje možné projekty,...
Přípravné třídy: Krok do úspěšného startu v základní škole
Kasalová, Tereza ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce Přípravné třídy: Krok do úspěšného startu v základní škole si v teoretické části klade za cíl, seznámit čtenáře s předškolním věkem dítěte, poskytnout informace o školní zralosti a připravenosti dětí na vstup do základní školy, seznámit se s důvody odkladu školní docházky a pochopit význam přípravných tříd při základních školách. Cílem výzkumné části je představit čtenáři jednu konkrétní přípravnou třídu a to při Základní škole U Říčanského lesa, diplomová práce se snaží zjistit, zda je tato třída pro děti krok do úspěšného startu v základní škole a mapuje spokojenost rodičů dětí, které navštěvují tuto přípravnou třídu. Jako výzkumné metody jsem použila test schopností a rozhovor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.